Venteliste

Indmeldelse til kommende børnehaveklasser

Vil I gerne skrive jeres barn op til en kommende årgang i børnehaveklassen, så skal I benytte vores online venteliste her.

Når man opskriver sit barn, skal man benytte sit NemID/MitID. Har man ikke NemID/MitID, skal man kontakte skolen på e-mail kontor@byenssteinerskole.dk eller telefon 71967052.
Der bliver ved opskrivningen opkrævet et administrationsgebyr på 250 kr., som betales direkte online.
Ved udgangen af hvert skoleår modtager I en mail fra os, hvor I skal bekræfte om I fortsat ønsker at stå på ventelisten. Der opkræves et årligt gebyr på 250,- for at blive på ventelisten.

Forud for opskrivningen kan I deltage i et af vores informationsmøder, hvor der er mulighed for at høre om vores skole og få en rundvisning. Du kan tilmelde dig her.

Inden et barn bliver endeligt indmeldt i børnehaveklassen, afholdes en informationsaften for kommende børnehaveklasseforældre, en ‘mini-besøgsdag’  for barnet og jer forældre og evt. en personlig samtale mellem kommende lærer, barn og familie. Møder og besøg finder sted i efteråret i kalenderåret før skolestart.

I kan læse mere om optagelse til kommende børnehaveklasser her

Indmeldelse til skolens 1. - 9. klasse

Ønsker I en plads på én af de nuværende årgange, så kontakt os først på optagelse@byenssteinerskole.dk for at høre om der er plads.

Er der ikke plads på det pågældende klassetrin, anbefaler vi at I skriver barnet op på vores venteliste.
Der bliver opkrævet et administrationsgebyr på 250 kr., som betales direkte online.

For personlige spørgsmål og nærmere information om optagelse kontakt da gerne vores Elevkoordinator, der ansvarlig for elevoptag, på optagelse@byenssteinerskole.dk.

Inden barnet bliver indmeldt, afholdes en personlig samtale mellem kommende lærer, barn og familie. Læs mere om optagelsesproceduren under Skoleskift

Er du interesseret i at høre generel information om skolens hverdag og værdier, er der mulighed for deltagelse i et af vores månedlige informationsmøder. Datoer og tilmelding finder du her.

Vi kan også anbefale at læse mere om pædagogikken. I finder bl.a. information i Steiner bladet – ekstranummer 2017.

Søskendefortrinsret

Vi bestræber os på at yde søskendefortrinsret. Dette betyder, at søskendebørn kommer forrest på en evt. venteliste til de klasser, man ønsker plads i.

Det kan forekomme, at der ikke kan tilbydes plads i alle ønskede klasser på én gang, så jeres andre børn må ventes på ledig plads i de fuldt optagede klasser. Vi gør vores absolut bedste for at tilbyde hele løsninger til familier.

Bemærk, at søskendefortrinsret ikke betyder en garanti for optagelse. Alle, der søger ind på skolen følger samme optagelsesprocedure og det kan forekomme, at vi også i en søskendeflok ikke kan tilbyde plads til alle familiens søskende.

Spørgsmål

Ved tvivlsspørgsmål kan optagelsesudvalget kontaktes på optagelsesudvalg@byenssteinerskole.dk.

Husk at oplyse barnets navn, alder, start år og et telefonnummer I kan kontaktes på.