Steinerskolerne fyldte 100 år i 2019

I 1919 blev den første steinerskole grundlagt i Stuttgart – i 2019 blev steinerpædagogikken 100 år!

I dag er der over 1.100 Waldorfskoler og næsten 2.000 steinerbørnehaver i mere end 80 lande verden over. Og der kommer hele tiden flere til. Det er Byens Steinerskole et godt eksempel på.

Steinerpædagogik skaber fællesskaber, der går på tværs af sociale, kulturelle, religiøse, etniske og politiske grænser ved at tage udgangspunkt i det unikke ved hvert enkelt menneske. Så 100-året er en fantastisk anledning til at vise mangfoldigheden og pædagogikkens fornyende kraft. Hver skole, hver region, hvert land og hvert kontinent har sine egne initiativer.
Kom og vær med!
Følg med og se, hvordan dette unikke globale projekt udvikler sig på www.waldorf-100.org

Change the World

Skolebevægelsen sætter i anledning af 100-året fokus på, hvordan steinerpædagogikken kan videreudvikles til det 21. århundrede og fokusere mere bevidst på de globale dimensioner og de muligheder, der ligger i tiden, der kommer.

Der er mange spændende projekter på alle kontinenter. Hold øjne og ører åbne, og vær med: 100 år er bare begyndelsen!

Waldorf 100 verdenskort

Har du nogensinde spekuleret på, hvor mange steinerskoler der er i verden?  Og hvilke projekter der er iværksat i forbindelse med 100 års-jubilæet?

På dette interaktive kort kan du rejse virtuelt rundt i verden og undersøge, hvor de mange steinerskoler og -børnehaver er, og hvilke projekter de søsatte i anledning af 100-året.

Klik her

Forberedelse til livet (Becomming)

Learn to Change the World - Part 1

Learn to Change the World - Part 2